A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Яремчанський ліцей №2
Яремчанської міської ради Івано-Франківської області

Алгоритм розмови з дитиною, яка стала жертвою насильства

Дата: 05.04.2024 10:41
Кількість переглядів: 63

Фото без опису

 1. У першу чергу, заспокойтесь і тільки після цього починайте розмову з дитиною.
 2. Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити. 
3. Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто. 
4. Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними. 
5. Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись. • Хто, де, коли і що робив? • Як часто це відбувається? • Хто ще був присутнім при цьому? 
6. Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо). 
7. Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між «пліткуванням» та «піклуванням» про своє життя чи життя товариша (однокласника). Можна сказати, що це сміливий вчинок дорослої людини, яка хоч змінити своє (товариша) становище. 
8. Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо, ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін. 
9. Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візиту до школи. 
10. Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу. 11. Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися: до психолога, педагогів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей. 
12. Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.
 13. Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками. 
14. Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.
 Пам’ятайте: ваша мета припинити насильство, а не покарати винних! Не варто забувати, що всі сторони потребують деякого часу, щоб скорегувати свою поведінку. 

Додаток 
Алгоритм розмови з дитиною-агресором 
1. Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що «всі так роблять» або «він заслуговує на це». 
2. Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях. 
3. Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як «хлопчики завжди будуть хлопчиками» або «глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства». 
4. Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести. 
5. Діти, які цькують, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше цькування впливатиме на всіх учасників. 
6. Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство. 
7. Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з іншими педагогами, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію. 
8. Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить насильство, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення. 
9. Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку цькують. Той, хто виявляє агресію, як правило, відсторонюється від почуттів іншої людини. 
10. Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми дитини та розлади поведінки. Порадьтеся з дитячим психологом.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора